الجمعة، 26 أغسطس 2011

هذيان


لأنها لا تدري ما علتها
ولأن الصمت الآن قد يعني الموت كمدًا ..
فلتكتب
فلتطلق سراح الهذيان

1
"هواء"
وأنا صغيرة .. أول ما ابتديت أتعلم الكتابة
كان عندي عادة غريبة
كنت بكتب بصباعي على الهوا
أحيانًا كلمة واحدة و أحيانًا جملة
كنت بشوف الكلام !
بس أول ما أغمض عيني مرة كان بيروح .. كأني بحبس الكلام جوه عيني
مش فاكرة بطلت أكتب على الهوا امتى
بس النهاردة كنت عايزة أكتب على الهوا
و بعدين أغمض عيني .. فتنمحي الكلمات


2
"دوران"

أراه يدور بلا انقطاع
يدور بلا دوار
و في دورانه أذوبُ
أدور أنا ايضًا
محملة بأثقال و ذنوب
أدور
تسقط بعض الأحمال
فأدور
مغمضة العينين .. لا أفكر بشيء
فقط أدور
أوزار أخرى تنزاح عن كاهلي
يخف وزني
ترتفع قدماي
فأدور بقوة أكبر
يسقط الحِمل الأخير
و في الأعلى أكون

3

رغبة دفينة :
نفسي آل باتشينو يرقص معايا تانجو زي ما رقص مع البنت في فيلم
Scent of a woman


4
-عزازيل ، ألا تنام ؟
- كيف أنام و أنت مستيقظ ؟

5
رغم كل التظاهر و محاولات التحضر و الابتسامات الصفراء
!أكرهكم بشدة
..أكرهكم كما لم أكره أحدًا من قبل
!!أكرهكم فأكره نفسي لأن بداخلها كل هذا الكره

6
كنا كل ما نروح لجدتي .. تفتح دولابها و تطلع منه شمعدان أحمر (اللي بيتاكل ده :D)
لدرجة إني كنت ابتديت أشك إن الشمعدان ده عندها هي بس !
و مكانتش تجيبلنا خالص من الشمعدان التاني أبو ورقة صفرا
دائمًا و أبدًا .. الشمعدان الأحمر
!!أنا عايزة شمعدان أحمر

7
!كذبة اليوم : رح نبقى سوا

0 التعليقات:

إرسال تعليق